Wednesday 24 September 2014

Petua Hilangkan Sakit Belakang


Assalamu'alaikum semua :)

Dah baca entry saya sebelum ni? Suka tak? Ehe..

Excited nak share kisah supplemen ala-ala magik nih. Hihi. mane tak nye sebab TERBUKTI berkesan dekat diri sendiri okeyh. :D

Petua hilangkan sakit belakang? Haa..mesti ramai yang dah dok cari kenapa dan pasai apa jadi camtu kan? Haha..nak dijadikan cerita saya ni memang kena buat kerja kampung. Yelah, adik beradik ramai perempuan, yang lelaki dah takde kat rumah (-_-)". Habis tu siapa lagi nak tolong mak ayah kan?

Kami adik beradik kerah tenaga tolong mak dekat kebun getah (ofis emakku :D ) angkat baldi getah tu. Perghh memang sakit pinggang, nak nak bila kena tunduk nak kutip dalam cawan getah tu..ala-ala macam dalam gambar kat bawah ni..hihi

                                                            

Satu lagi yang buat saya  sakit pinggang masa memandu. Walaupun dah mengamalkan pemanduan berhemah, cewahh..tetap sakit pinggang. Time study dekat UTP, saya kena drive sensorang je k dari Raub, pahang --> Tronoh, Perak ikut Jalan Kuala Kubu yang macam ular tu.

Alhamdulillah dah kahwin, tup-tup disahkan preggy :D. Sakit pinggang lagi..hihi. Ini memang normal bagi wanita mengandungkan coz kali ni bawak baby sekali..jadi akan ku gagahi jua :D

Salah tidur pun main faktor juga. Tilam yang jenis lembut sangat pun boleh buat sakit pinggang..Saya amalkan makan Ostematrix #shaklee :D. Cara makan senang je, 4 tabs sebelum tidur. Fuhh in shaa Allah bangun pagi tu hilang semua lenguh-lenguh badan tu. Alhamdulillah, memang senyum lebar pagi :D

                                 

Nak maintain kurangkan sakit pinggang memang kena banyak makan sayur, minum susu, dan exercise la okeyh. Untuk saya, pengamalan makan Ostematrix memang sangat membantu~coz kurang g exercise..ekekeke :D

Pelaburan untuk kesihatan berpanjangan..aamiin


Wassalam! :)

No comments:

Post a Comment