Wednesday 12 November 2014

Setitis Kasih Umi

Bismillah

Saya ada berkongsi cerita kepada kawan-kawan saya tentang bagaimana kesihatan kami meningkat kebelakangan ni. Mendengar mereka berkongsi cerita tentang kisah anak mereka yang selalu tak sihat, kesihatan diri yang tak menentu, kadang kala terpaksa kerap kali mengambil cuti sakit untuk menjaga anak-anak.

Jangkaan saya ianya hanya berlaku pada saya --> ibu yang mempunyai anak selalu sakit. Anak saya sejak dari lahir dia sangat mudah untuk dapat 3 SERANGKAI. Tau tak apa?
YESS~
1. SELSEMA
2. BATUK
3. DEMAM

Nak tambah lagi pakej dia~ BERKAHAK.
Sampaikan bernafas pun masih dengar lagi bunyi nafas kat hidung tu.

Sebelum ni memang saya bagi ubat batuk la, ubat demam dan sebagainya. Sampaikan doktor bagi ubat kahak pun ada. Ubat moden sudah..natural remedies pun sudah buat.

Since anak saya 1 yrs ++, saya cakap pada diri saya sendiri..sampai bila nak bagi drug pd anak. I choose to stay drug free. Feveret kami vit c chew, omega guard, mealshakes dan ESP. Once saya tahu dia nak selsema, cepat-cepat saya bagi vit c chew & omega.

Suami saya pun sejak ambil vitamin c jarang-jarang dah bersin...well dia ada resdung actually :)

Amik shaklee bukan bermakna menolak makanan sunnah. Dalam peti ais kami penuh kurma tau dan bukan tak perlu makan makanan seimbang yang lain.

..cuma ini IKHTIAR kami. Penyelesaian yang sebenar ialah kembali padaNya. Sihat itu kan rezeki. Sebab tu kita perlu cari ikhtiar kerana Allah yang menyuruh kita..tetapi yang beri rezeki itu Allah swt shj.

No comments:

Post a Comment