Tuesday 7 October 2014

Anak Rezeki Allah swt



Assalamu'alaikum semua :)

Melihat anak membesar di depan mata memang sangat mengujakan. Setiap kali pandang anak ku mesti teringat masa melahirkan dia dulu. I guess every moms mesti ada feeling macam ni kan? No wonder la bila moms ada sangat protective pada anak-anak mereka. Yelar, nak dapatkan sorang tu pon..ya Allah..bersyukur sangat. Betul tak mommies?

4 bulan
Umur 4 bulan
 InshaaAllah mommy yang belum ada lagi rezeki lagi, usaha dan usaha lagi. Saya faham bila kita dah berkahwin, hati tu mesti teringin sangat nak ada baby. For sure akan ada suara ghaib bertanya..

"Dah ada tanda?"
"Berapa lama dah kawin tak pregnant lagi?"
"Dah pregnant ke?"
"Dah try buat checkup?"
"Ada buat preg test?"

Pening kepala fikir nanti..inshaaAllah macam-macam usaha kita boleh lakukan. Yang penting, minta juga Dia..tahukan siapa Dia? Ya..Maha Pencipta kita. Hanya Dia yang Maha Mendengar segala rintihan kita.

Kalau la mommies tahu, saya dulunya takut juga untuk berkahwin..before saya berkahwin, my period was not very regular tau. I've tried so many med untuk pastikan my period was regular macam orang lain..inshaaAllah saya kongsikan dalam entry lain.

Umur my baby sekarang dah 1 tahun 1 bulan :). Alhamdulillah, every time waktu tidur die (masuk buai tau. hihi..) ummi dia ni akan mula berzikir..haa sebab tu orang kata anak ni ladang zikir. Ayahnya pun sama. Macam-macam surah kami baca..sambil tu dok ayun buai dia :)

Selalula BERSYUKUR. Kita tak tahu apa yg Allah swt dah aturkan untuk kita. Sabar ye mommies~
xoxo
Siti Hajar :*

No comments:

Post a Comment