Thursday, 16 March 2017

Berbaloi! Hilang Derita Kayap Hanya Dalam 9 Hari

Assalamualaikum semua. 

Pernah tengok rupa kayap tak? Kira-kira 1 dari 3 orang akan menghidap kayap dalam jangka masa hidup mereka.

Sangat menyedihkan dan menyakitkan kerana pada kulit akan jadi ruam dan melepuh pada satu-satu kawasan badan. Kayap ni seolah-olah berbentuk jalur.

  

 
Kak Jar pernah dengar petua ni yang minta pesakit kayap mencari air liur janda yang berkahwin dengan lelaki bujang semata-mata untuk merawat kayap ular. Dah jadi bahan jenaka pulak hurm sedangkan penyakit ni sebenarnya serius okay.


Apa itu kayap?

Dr.Steven Chow, Presiden Persekutuan Persatuan-persatuan Pengamal Perubatan Malaysia dan Pakar Perunding Dermatologi berkata kayap atau Herpes Zoster (HZ) ialah jangkitan yang disebabkan oleh pengaktifan semula Virus Varicella Zoster (VZV), iaitu virus yang menyebabkan cacar air (chicken pox).




Lazimnya, jangkitan awal VZV yang menyebabkan cacar air biasanya dialami oleh golongan kanak-kanak dan orang muda. Tanda awal cacar air dikesan melalui demam juga gelembung air diseluruh badan termasuk dalam mulut.

Jadi tak hairan bila ada yang kadangkalanya terkeliru samada dia menghidap kayap atau cacar air kerana ia saling berkait.

Tanda dan Simptom Kayap

Actually, agak menyedihkan juga apabila mengetahui kayap tidak boleh diramal kerana anda tidak dapat menjangka bila virus varicella zoster akan aktif semula setelah ia reda dari cacar air. 

Anda bayangkan, bertahun iya virus ni duduk dalam badan kita dengan senyap dan TIDAK AKAN MENINGGALKAN badan kita. *Memang silent killer sungguh
 
Namun, ia boleh diketahui dari tanda-tanda awal berupa rasa sakit, kebas dan panas dibahagian urat saraf yang terlibat, demam, keletihan, disusuli dengan ruam kecil lepuh yang  berisi cecair, gatal serta menyakitkan biasanya terdapat pada lengan, kaki ataupun badan. 

Ia mengambil masa sehingga 30 hari untuk pulih sepenuhnya. Rasa sekejap je kan? Tapi 45% pesakit kayap yang mengalami simptom kayap melaporkan bahawa mereka kesakitan setiap hari. Malah ada yang melabelkan ianya sebagai suatu PENYEKSAAN.


Berapakah Usia Anda Sekarang?

Untuk pengetahuan anda, golongan dewasa yang lebih lanjut usianya dan pernah menghidap cacar air menghadapi risiko yang lebih tinggi untuk menghidap kayap.



Risiko ini jadi lebih meningkat apabila anda sudah berusia 50 tahun ke atas berikutan PENGURANGAN DALAM SISTEM IMUN seiring peningkatan usia.

Jadi punca utama pengaktifan semula virus disebabkan oleh:
1. Peningkatan Usia dan
2. Kelemahan Sistem Imun (Pergantungan kepada ubatan)


Kesan Kesakitan Saraf Jangka Panjang

Walaupun ruam yang semakin pulih dapat mengurangkan rasa sakit akibat ruam kayap, namun kesan kayap mungkin serius lagi.

Bagi sesetengah pesakit, kayap boleh menyebabkan kesakitan saraf jangka panjang yang digelar Neuralgia PascaHerpes (PHN).

Ia adalah komplikasi kayap yang paling lazim berlaku malah berlanjutan sehingga 90 hari lamanya. Komplikasi ini diakibatkan oleh kerosakan pada gentan saraf yang disebabkan oleh virus yang mereplikakan.

Rasa sakit akibat OHN pernah digambarkan sebagai sakit apabila disentuh, pedih, berdenyut-denyut, menusuk, mencucuk atau tiba-tiba.  

Komplikasi Lain

Kayap boleh juga menyebabkan komplikasi lain seperti parut, pneumonia, gangguan penglihatan, hilang pendengaran, jangkitan kulit dan lemah otot. Deria penglihatan atau pendengaran juga boleh merosot atau hilang jika sistem penglihatan atau auditori terjejas.

Kayap mata atau oftalmikus kayap turut dialami dikalangan 10 hingga 25 peratus pesakit kayap dan 50 hingga 72 peratus yang mengalami kayap mata berisiko menghidapi penyakit okular (mata) kronik yang berulang dan buta.


Bagaimana Shaklee Boleh Bantu Pulihkan Kayap?


Kalau kita dah fahami punca masalah kayap tu berlaku, jadi kita boleh fahami bagaimana Shaklee boleh membantu.

Ini kerana supplemen Shaklee ni bertindak dengan cara mengatasi puncanya. Bila punca kepada masalah itu diselesaikan, akibat daripadanya (iaitu kejadian kayap) pun kita boleh cuba elakkan untuk terjadi lagi. InshaaAllah. Bermakna Shaklee akan bantu membina kesihatan pesakit kayap ni dari dalam.




Punca terjadinya kayap ni adalah daripada sistem imun pesakit yang lemah. Jadi kita akan cuba menguatkan sistem imun pesakit kayap ini.

Punca kayap ini juga berlaku adalah disebabkan oleh virus. Jadi, penting untuk kita cuba kuatkan sistem imun dengan supplemen yang bukan saja boleh kuatkan sistem imun, tapi juga boleh membantu pesakit melawan virus.

Dalam Shaklee, supplemen yang boleh membantu untuk masalah ini adalah Nutriferon, Garlic dan Vivix.

Bagaimana Nutriferon Membantu Dalam Masalah Kayap?

Nutriferon ini memiliki interferon. Interferon ni berfungsi sebagai “pembunyi alarm” yang akan bagi warning kat badan kita. Dia akan bagi alarm ni untuk bagitahu yang badan kita dah diceroboh oleh virus, kuman atau bakteria (bendasing). Jadi baru la sistem pertahanan badan kita akan “aktif” dan bertindak melawan virus tu.




Apabila pesakit kayap ni mengambil Nutriferon, Interferon badannya akan meningkat. Seterusnya meningkatkan sistem pertahanan badannya untuk mula bekerja keras melawan virus yang menceroboh. Kalau lah sistem pertahanan badan tidak ditingkatkan, macam mana ia nak melawan virus dengan kadar yang cepat? Jadi di sinilah perlunya supplemen Nutriferon.
 
Bagaimana Pula Vivix Membantu Mengatasi Masalah Kayap?

Vivix miliki satu kemampuan yang membantu dalam memulihkan sel sehingga ke peringkat yang paling kecil dalam sel iaitu DNA. Ia merupakan antioksida yang sangat tinggi. Bukan saja tinggi tapi memang sangat kuat dan sangat-sangat tinggi berbanding antioksidan biasa. 





Gabungan Vivix dan Nutriferon akan membuatkan sistem pertahanan badan semakin meningkat dengan jayanya. Dan pada masa yang sama akan membantu memulihkan pesakit kayap pulih dengan lebih cepat.


Vivix membantu dalam mengatasi simptom-simptom sakit saraf atau keradangan yang dirasai oleh pesakit kayap ini. Juga membantu mengurangkan kesakitan saraf jangka panjang. Malah memberikan tenaga yang cepat secara semulajadi.


Hanya Vivix sahaja supplemen yang mampu menembusi sel dan DNA kita untuk diperbaiki mana yang terjejas atau rosak akibat bendasing.


Bagaimana Pula Garlic Membantu Masalah Kayap?

Garlic adalah bawang putih. Sebiji garlic Shaklee mengandungi segugus bawang putih. Seperti yang kita tahu, bawang putih secara semulajadi bertindak sebagai antibiotik. Pesakit kayap memerlukan antivirus dan antibiotik untuk kembali pulih. Garlic membantu dalam membekalkan antibiotik yang semulajadi kepada pesakit kayap.


Perlukah Ketiga-tiga Supplemen Ni Untuk Atasi Masalah Kayap?

Apabila dilanda kayap, pedihnya hanya yang alaminya yang fahami. Kalau boleh, nak terus hilang hari ini jugak kan?

Kesan keselurahan kayap terhadap kualiti hidup setanding dengan penyakit lain seperti serangan jantung, diabetes dan kemurungan.


Bagi memastikan pesakit kayap kembali pulih, cadangan saya adalah tiga jenis suplimen di atas (Nutriferon, Vivix dan Garlic) membantu menampung keperluan antara satu sama lain . Gabungan ini adalah yang terbaik bagi membantu kembali pulihkan kesihatan mereka yang alami kayap dengan cepat dan berkesan.






Itu sahaja perkongsian saya hari ini. Anda boleh dapatkan Set Kayap ini dengan harga ISTIMEWA dengan menghubungi nombor dibawah dengan segera.


Moga kita semua sihat dan segera bebas dari kayap dengan izinNya.

Salam sayang,

 Kak Jar

019-637 0570 

No comments:

Post a Comment