Friday 21 April 2017

Sihat Dengan Set Resdung Shaklee

Aritu Kak Jar ada share 9 Punce Resdung kan. Hari ni nak share apa simptom dia. Haa bagaimana kita nak tahu kita ni ada resdung atau tak?

Kenapa nak kena tahu?

Yelah...

Nak kena tahulah kan...supaya kita boleh rawat masalah resdung kita sebelum ia parah.

Dan semoga dengan cara kita jaga kesihatan selepas itu boleh elak kita dari terkena resdung secara berulang.

Di sini saya kongsikan dengan kawan-kawan mengenai simptom resdung ye.

Cuba cek. Ada ke simptom ini? Atau ada ke orang sekeliling ada simptom ini?



         10 SIMPTOM RESDUNG YANG KITA PERLU TAHU         

1. Hidung selalu tersumbat
2. Hidung selalu meleleh macam air paip
3. Lendir dari hidung dan tekak
4. Sakit atau rasa berat muka terutamanya kawasan antara mata
5. Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
6. Demam atau rasa tak sedap badan yang berpanjangan
7. Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung, dan sebagainya.
8. Jerawat yang banyak bukan hanya di muka tapi juga di belakang badan
9. Cecair hingus berwarna hijau dan berbau busuk. Ada kalanya bau busuk ini tidak dapat dirasai atau disedari oleh pesakit tetapi disedari oleh ahli keluarga atau rakan-rakan sekeliling.
10. Kerap sakit kepala. Berdenyut-denyut dan lagi teruk dirasai apabila sujud.

Haaa. Ada salah satu simptom di atas?

Kemungkinan besar kita alami resdung. Bantu untuk baik pulihnya sebelum ia parah.


Ini kerana resdung ni jika tidak dirawat dengan cepat akan memberi impak serius sama ada pesakit itu kanak-kanak atau dewasa tau. Kalau

a. Kanak-kanak

Kesan resdung kepada kanak-kanak ia boleh merebak ke dalam mata hingga menyebabkan jangkitan bakteria dan mata bernanah.

Kes paling teruk, boleh menyebabkan buta.

b. Dewasa

Resdung kronik boleh mengakibatkan nanah bertakung dalam ruang sinus frontal.

Jika nanah tidak dikeluarkan, ia akan dipenuhi kuman.

Akibatnya, bakteria boleh memasuki otak dan mengakibatkan jangkitan pada otak atau meningitis.

Jika dibiarkan boleh membawa MAUT.


TIPS CEGAH DAN BAIKPULIH RESDUNG

Haaa dah banyakk yang saya kongsi mengenai resdung kan. Antaranya adalah;

1. Hindari daripada memelihara haiwan berbulu

2. Elakkan guna sarung bantal, cadar dan selimut berasaskan bulu binatang.

3. Kerap  bersihkan permaidani

4. Pakai penutup hidung semasa berkemas rumah

5. Minum air dalam kuantiti banyak sama ada air suam atau mineral

6. Lap muka dengan tuala basah dan air suam dengan kerap

7. Kurangkan atau hindarkan dari makanan laut seperti udang, kerang dan sotong.

8. Makan makanan yang nutrisi lengkap.


Seperti yang kita tahu...PUNCA UTAMA resdung ni berlaku juga disebabkan imun sistem yang RENDAH.



Kadang-kadang segala item di atas kita tak boleh kawal semua. Lagi-lagi orang yang sangat sukakan haiwan. Juga orang yang sangat suka makan makanan laut tau.



Jadi kita kena tingkatkan sistem imunisasi kita tau.



Bagaimana cara nak tingkatkan imun sistem kita?



Caranya adalah dengan lengkapkan nutrien yang diperlukan oleh badan kita. Iaitu dengan Set Resdung Shaklee.



Dan Shaklee insyaallah mampu membantu lengkapkan nutrisi mereka yang hadapi masalah resdung ni.

Tapi apa fungsi suplimen ini ye? Saya kongsikan kat sini khas untuk bantu atasi resdung.

1. Vivix: antioksida yang tinggi. Bantu baik pulih sel sehingga ke tahap yang sangat kecil dan mendalam.

2. Vitamin C: bantu dalam meningkatkan imun sistem badan.

3. Garlic: sebagai antibiotik semulajadi.

4. B compleks: untuk membantu dalam lengkapkan keperluan vitamin B lengkap untuk kuatkan lagi imun sistem apabila digabung dengan vitamin C.

5. Alfalfa: bantu dalam bekalkan zat galian yang banyak dan lengkap untuk badan.

6. Nutriferon: "kejut" semua "askar" (antibodi) apabila terdapat sebarang bakteria, virus, atau sebarang bendasing ke dalam badan. "Askar" ramai dan lengkap bersenjata tapi kalau tidur pon tak guna. Jadi nutriferon bantu "kejutkan" askar-askar ini.


Haaa nampak? Semua ini berfungsi dengan cara yang berbeza dan saling melengkapkan satu sama lain.

Nak dapatkan kesan yang cepat dan superb?

Set lengkap ini jawapannya. Dengan ambilnya set lengkap ini...terus dapat diskaun 20% tau.

Sebab apa?

Sebab dapat FREE MEMBERSHIP dan juga BONUS pulangan dalam bentuk CASH tauπŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰.

Best ke best?

Nak ni terus sekarang untuk bantu baik pulih masalah resdung anda sekarang?

Dapatkan set ini hari ini.

Istimewa untuk anda. Didatangkan sekali pakej produk berkualiti branding antarabangsa yang telah lalui pelbagai ujian klinikal DEMI berikan yang TERBAIK buat penggunanyaπŸ˜€



Mahukan perubahan dan BEBAS dari resdung kan?

Boleh. Hubungi saya untuk saya bantu anda untuk dapatkan Set Resdung Shaklee. πŸ˜€


TESTIMONI RESDUNG

Saya ingin kongsikan Kisah Ummi Zainab Yang Kulit Muka Teruk Terjejas Akibat Resdung Dan Jerawat.

~~~~~~


Saya Ummi Zainab Mohamad, Nama glemer di Fb Ummi Ussi (Cik Zai).

Sebelum ini tak pernah kenal apakah itu Shaklee. Tak pernah tahu dan tak pernah diberitahu walaupun saya yang sangat aktif berinternet.



Sehinggalah satu hari, saya ke hospital dan diperkenalkan oleh seorang Doktor.

Langkah kanan gamaknya masuklah bilik No.1 dan saya menceritakan segala masalah saya kepada doctor tersebut . Tq yer doc !

Ok dipendekkan cerita, setelah diperkenalkan melalui flyer shaklee yang doc bagi saya tak mencuba terus sehinggalah saya tengok banyak suplemen di rumah saudara saya.

So dia pulak menceritakan kebaikan Shaklee kepada saya. Ingat lagi suplemen first saya cuba adalah Alfalfa Complex.

Saya diberitahu Alfalfa Complex ni sesuai untuk penyakit resdung. So saya cubalah. πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

Alhamdulilah memang menakjubkan!!! kegatalan dimuka, hidung, lelangit, telinga kembali berkurang dan sembuh dengan sekelip mata. πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

Kalau dulu saya peruntukkan hampir RM 300.00 untuk settle masalah resdung saya ni (facial muka, berbekam, beli batang rokok resdung) tetapi dengan Alfalfa Compex saya hanya peruntukkan RM 53.75 (harga bukan ahli) yang kuantiti sebanyak 330biji <<join ahli lagi banyak untung!!>>. 😱😱😱

Bonusnya lagi masalah keputihan dan masalah dalaman saya semakin pulih dan hilang terus .. Menakjubkan !!!πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€

Sejak dari sebotol Alfalfa Complex saya mula yakin bersama Shaklee. Saya semakin rajin google dan mencari input2 dan sharing/testimoni dari pengguna dan kebaikan dari suplemen shaklee.πŸ˜‰πŸ˜‰


Ok Settle masalah resdung & keputihan. πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

Saya fokus untuk kecantikan kulit muka pula. Muka saya dulu teruk (kusam, bernanah,sensitif, berparut dan berjerawat). πŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆ

Alhamdulilah, Allah dah temukan saya dengan suplemen yang sangat berkualiti dengan ujian klinikal yang terbaik dan ia sangat sesuai dengan diri saya.

Tahniah untuk diri saya sendiri dan juga untuk berjuta-juta pengguna/testimoni lain yang telah berjaya bersama Shaklee.

Yang masih ragu-ragu dengan shaklee . Cuba dulu .. Alami sendiri.. Jangan buat andaian sebelum mencuba.

Apa-apapun semoga testimoni ini memberi manfaat pada semua.

~~~~~~

Ini perkongsian kisah benar mengenai pengguna set resdung dan kecantikan kulit.

Jika ambil set lengkap untuk resdung itu...memang dah combine BONUS makin cantik jelita jugaπŸ˜€

Here is the Shaklee Effect.

Nak juga dalam kesan Shaklee?

#LATTeam


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:


Siti Hajar Mat Jam (Kak Jar)
♥ sms/whatsApp: 019-637 0570
♥ Emel : umibizshoppe@gmail.com
♥ Fb personal: www.facebook.com/hajarmj87
Fb Page : Kedai Vitamin Tangkak sila klik LIKE utk info terkini

No comments:

Post a Comment