Thursday 27 November 2014

PUKUL 5.00 YANG KEJAM

Bismillah

Lifestyle kerja di kota memang memenatkan. Mizi (bukan nama sebenar) berhijrah dari desa ke kota dengan niat untuk mendapatkan pekerjaan. Jadi dia dapat membantu keluarganya di kampung.

Dia teringat ketika awal-awal tiba di kota, duit sesen pun tak ada. Hanya ihsan rakan baik nya ketika di universiti dahulu. Berkat kesabarannya, dia beroleh pekerjaan yang bagus! Walaupun perjalanannya agak jauh dari rumah sewa mereka, dia berangan-angan untuk memiliki sebuah kenderaan.

Alhamdulillah, dia sangat bersyukur kerana mendapat pekerjaan tetap. Tujuh bulan berlalu, Mizi mendapatkan sebuah kereta Saga FLX. Lama kelamaan Mizi kian berubah. Rakan baiknya diofis, Izad hairan dengan perubahan sikap Mizi. Izad selalu memerhati kan Mizi.Tiada lagi kerja lewat masa, kerja pun tak teratur..Semua on time balik kerja. Balik awal apatah lagi. berkali-kali..

tak sabar ke?


Izad :  "Kau kenapa bro, sakit mata aku ni tengok kau asyik tengok jam je..Naik lembik tengkuk kaun nanti menunduk je.Ada masalah ke? Aku tengok kau kerap balik awal sekarang.." 
Mizi : "Aku...aku takut la.."
Izad : "Pehal ni..cuba story dekat aku. Mana tau aku boleh tolong ke."
Mizi : "Aku sebenarnya ..macam ni. Kau kan tahu aku selalu travel jauh kalau balik kampung. Balik time kerja aku selalu balik lewat dan kadang-kadang je aku balik time office hours habis."
Izad : "Dah tu kenapa pulak? Dulu aku tengok kau okey je. Cuba cerita betul-betul."
Mizi : "Bulan lepas aku g check up dekat klinik. Doktor kata aku boleh kena 'slipped dics' kalau lama-lama drive. Aku penah eksiden dulu. Dia kata ni kesan dari eksiden dulu. Jadi aku tak boleh drive lama-lama. Sebab tu aku cuba nak elak traffic jam. Kau tau la, perjalanan nak balik umah sewa pun dari 10 minit jadi 2 jam..hmm.."
Izad : " Kau ni kan, lainkali cerita la. Aku kan member kau. Kalau kau nak tahu aku dah pernah merasa sakit tu semua, yelah aku bawak kereta manual cam kau. Keje balik confirm stuck selalu tengah jalan. Baru ni je aku dah rileks sikit sebab aku ambil suplimen OSTEMATRIX shaklee. Aku beli dari member aku, Siti Hajar. percaya? Jap, aku tunjuk ada kebaikan dia. Ada dalam iphone aku ni.




kebaikan ostematrix, manfaat
dari iphone ni...hihi

Ingat tau..wassap cepat Siti Hajar tu nanti. Ni no die 019-6370570 :)

No comments:

Post a Comment