Monday 23 September 2019

Kenapa Anda Perlu Detox Jika Nak Kurus Sihat

Bismillah

Alhamdulillah terima kasih kerana sudi singgah blog Kak Jar. Entry kali ni saya akan kongsikan mengenai kenapa anda perlu detox jika nak kurus. 


detoks shaklee, detox jutawan
Mungkin ada yang selesa dengan keadaan diri sekarang. Namun terdapat banyak risiko sekiranya anda mempunyai berat berlebihan atau overweight. 

Jadi macam mana nak tahu sama ada anda overweight atau obesity?




Anda boleh refer pada calculation dalam gambar ni. Ini kerana pelbagai masalah kesihatan yang akan datang sekiranya anda adalah memegang title tersebut. Antaranya penyakit jantung dan masalah kardiovaskular, Diabetes jenis 2, Osteoarthritis, lutut kronik dan kecederaan belakang dan lain-lain lagi.


Nauzubillahiminzalik. Moga kita semua dijauhkan dari mendapat penyakit-penyakit macam ni. Apa yang 'buruk' sanagat dalam berat badan kita ni sampai semua penyakit boleh hinggap? Itulah dia lebihan lemak dalam badan atau excess bodyfat yang selalu mendatangkan penyakit metabolic seperti di atas.


Selain daripada itu, setiap hari badan kita terdedah kepada pendedahan toksik yang semakin meningkat menyebabkan perubahan dalam tahap kesihatan tubuh badan kita. Sampaikan kita sendiri tidak sedar bahawa badan kita sebenarnya telah 'tercemar' dengan bendasing-bendasing sejak dari kecil. Ironinya, kita tidak dapat lari dari toksinn kerana ia boleh datang dari sumber bekalan makanan, sumber air minuman kami malah dari udara yang penuh dengan asap-asap.

Oleh kerana itu detox (cleansing) perlu jika anda ingin kurus sihat. Bukan kurus semata tau kerana diet detox adalah strategi diet yang popular untuk penghapusan toksin dan penurunan berat badan, serta mempromosikan kesihatan yang lebih baik.


Tapi adakah cukupkah dengan diet sahaja?

Sekiranya anda hanya berdiet sahaja, anda bukan sahaja mengurangkan kalori untuk mengecilkan badan, malah menjadikan toksin lebih tertumpu didalam badan anda. Bagi mengelakkan kerosakan jangka masa panjang kepada organ-organ dalaman, tubuh anda akan melindungi diri dengan menghasilkan lemak dan air untuk menutupi mereka. 

Ini kerana tubuh manusia tidak dilengkapi cara untuk berurusan dengan toksin. Apabila ia berlaku, tubuh anda akan mula menyimpan lebih banyak lemak badan dan air dan  inilah punca mengapa ramai orang berhenti kehilangan berat badan atau mendapat semula berat mereka dengan cepat (re-bound).

Bagaimana Pembersihan Melalui Detox Shaklee membantu?


Detox Shaklee bermula dengan mengoptimumkan pengunaan nutrien yang berfungsi di peringkat selular lagi. 



Kesan daripada toksin yang terus menerus masuk membebankan lagi organ-organ dalam untuk bekerja. Akibatnya, pengurusan detoks semulajadi badan menjadi semakin lemah kerana penuaan serta ia tidak disokong dengan nutrien penting.


Nutrisi Untuk Detoks



Nutrien-nutrien yang penting ini akan membanjiri badan dan membenarkan badan untuk memecahkan dan mengeluarkan toksin yang tidak sihat supaya dapat dikeluarkan dari tubuh secara semulajadi. Apabila toksin hilang, penyimpanan lemak dan air tidak diperlukan lagi maka ia boleh mengakibatkan penurunan berat badan yang cepat dan selamat.



Inilah rahsia Detoks Shaklee kerana kita menjalankan detoks holistik iaitu secara menyeluruh melibatkan semua organ-organ penting selain penekanan kepada senaman, suplimen yang betul dan pemakanan yang sihat untuk kesan yang lebih efisyen. 

Baca : Set Detoks Shaklee 

Ingatlah bila anda sihat apa pun aktiviti seharian anda akan menjadi mudah. InsyaAllah, SIHAT adalah keutamaan kita. Apabila misi anda untuk SIHAT terlaksana secara tak langsung berat badan anda mudah senang tuk diselia kawal dengan permakanan terbaik. Kurus itu adalah BONUS. Jadikan ia amalan gaya hidup sihat itu tujuannya.


Hubungi saya untuk dapatkan Set Detoks Shaklee anda.


Salam Jutawan,
Kak Jar
Puan Siti Hajar binti Mat Jam
Beautician The Walking Beauty (TWB)
Pemilik dan Pengusaha Al Jannah Beauty Spa
+6019-637 0570
umibizshoppe@gmail.com
FB: Hajar Mat Jam

No comments:

Post a Comment