Tuesday 17 September 2019

Kisah Kejayaan Saya Dalam Shaklee

Bismillah

Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah swt, Kak Jar diberikan kekuatan untuk menulis lagi pada hari ini. Today dah masuk hari ketiga saya join #JutawanBlogContest yang berlangsung selama 30hari. 




I really want to make it happen this time. Giving my full commitment untuk siapkan task. Actually I don't look at it as a matter of 'contest' itself, tetapi saya mesti keluar from my zomfort zone.

Have you ever been like that? Honestly, its really killing me right now which I really dont like that situation, felt like am doing nothing as a housewife. Haha padahal kau kerjaannya banyak sekali dirumah. Bila saya terbaca Master Laila, my great great grandmother buat contest tulis blog, zupp terus cakap pada diri, AKU MESTI JOIN. Masa tu tak perasan hadiah ke apa, its more pada I NEED TO STAY FOCUS and GET INTO ACTION NOW.

Before tu saya nak kongsikan dengan anda, tentang orang besar Karangkaraf. Selama ni kita selalu bacakannn buku-buku terbitan Karangkraf ni. Betul? 

7 Ilmu Mahal Yang Dikongsikan Oleh Chairman Karangkraf Dato' Dr Hussamuddin Yaacub 


Dengan jualan tahunan Karangkraf mencecah RM500 Juta setahun dan mampu menjadi syarikat yang sustain selama 40 tahun ni bukan calang calang orang yang boleh buat.

Ini rahsianya :

  • Be A Competitive Dreamer
  • Mulakan Dengan Kejayaan Kecil Dahulu
  • Focus On The Effort, Not The Outcome
  • Tukar Operating Sistem (OS) Kita Dulu
  • Invest duit extra kita
  • Ambil yang perlu sahaja untuk diri sendiri
  • Senangkan keluarga dan kerabat
Untuk nombor 4 itu, maksudnya kita kena amalkan dengan hati melalui Quranic OS. Caranya adalah tadabbur dan amalkan dengan hati. Bijak untuk apply setiap sistem dan disiplin yang ada dalam Al Quran tu pada mindset dan pemikiran kita.

Bermula dari kejayaan yang kecillah yang mengubah 200% ketidakpercayaan Kak Jar pada MLM. Nak dijadikan cerita, selalu sangat kena seret dalam kancah MLM yang nak join MODAL dia mesti ratus-ratus, ribu riban. Bayangkan masa tu student tapi nak sangat buat bisnes sekali diorang ajak join bisnes Sk**-A, tengok modal gulppp, terus tak jadi. Last-last Kak Jar menege makanan dari bilik ke bilik. Kenangan sungguh :D

Sejujurnya walaupun saya bergelar pengedar shaklee, pastikan saya fight untuk rank pertama saya di Shaklee sebagai Supervisor Oct 19. Amiin.

Kejayaan #ShakleeEffect Saya

Disini Kak Jar nak share tentang kejayaan saya dalam #ShakleeEffect. Shaklee betul-betul meningkatkan tahap kesihatan saya kepada yang lebih baik. Alhamdulillah saya pulih dari sakit batu karang asbab dengan mengamalkan Shaklee.

Perut yang sakit memulas banyak awalnya keracunan makanan menjadi asbab kepada sakit lain. Masa tu Kak Jar kena warded sebab kena drip air. Habis la setengah botol dan ubat apa lagi nurse bagi tak ingat.

Bila badan dah mula rasa bertenaga sikit, dah boleh balik yeayyy. Cuma sakit kat perut kurang tetapi masih terasa mencucuk-cucuk.  Doktor pon arahkan amik ubat sekian-sekian di farmasi untuk hancurkan batu karang. 



Nak dijadikan cerita, pinggang belakang masih terasa sengal-sengal walaupun Kak Jar ambil ubat doktor untuk daily tu dah habis. Kak Jar amalkan masa tu makan Alfalfa, Vitamin C Sustained Released dan Ostematix.

Geli kan tengok gambar ni. Huhu panjang tu dalam duit 10 sen tau. Cerita pasal ni memang tak habis. Haha. Banyak yang ai nak bebel sebenarnya. Boleh baca stori lanjut klik sini.


Produk Hebat Berkualiti Tinggi

Yang ni paling penting ni tau. Kalau kita nak sebarkan kebaikan, pastinya produk tu selamat digunakan. Rasa bersalah sangat kalau kita nak suruh orang pakai produk yang belum tentu lagi selamat.

Produk Shaklee ni dihasilkan dari sumber semulajadi, tanpa bahan kimia merbahaya. Mereka juga mempunyai saintis tersendiri yang akan membuat ujian klinikal tentang produk mereka. Berbillion USD mereka laburkan hanya untuk mereka buat ujian klinikal ni tau.

Thats why lah, Shaklee dah lebih 50 tahun bertapak di Malaysia. Jadi, memang tak ragu-ragu lagi kalau kita nak buat bisnes ni sebab dah ramai yang berjaya. Syarikatnya yang kukuh juga buatkan kami sayang sangat pada bisnes Shaklee ni.

Boleh baca kelebihan bisnes Shaklee disini.


Sebab itu la, perubahan itu bermula dari diri kita sendiri. 

Bila lagi kalau bukan sekarang kan? 

Kita bantu develop diri menjadi hebat dengan misi hidup yang luar biasa hebat. InshaAllah.




Salam Jutawan,
Kak Jar

Puan Siti Hajar binti Mat Jam
Beautician The Walking Beauty (TWB)
Pemilik dan Pengusaha Al Jannah Beauty Spa
+6019-637 0570
umibizshoppe@gmail.com
FB: Hajar Mat Jam

6 comments:

  1. Semoga berjaya mendapat rank Supervisor pada Oktober 2019 nanti. Aamiin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. amiin thanks shye atas doanya. Shye pon sama, moga beroleh kejayaan akan datang. amiin

      Delete
  2. Replies
    1. amiin amiin. Maisarah pon sama :). Moga sukses selalu

      Delete
  3. congratulations. semoga terus sukses :)

    ReplyDelete