Friday 27 April 2018

Cara Bebas Hutang Melalui Bisnes SPA TWB

Bismillah

Hutang, hutang, hutang. Dimana sahaja kita pergi perkataan tu tak lepas dari corng telinga kita kerana hampir setiap orang berhutang. Namun, tahukah anda antara punca penghalang rezeki seseorang ialah HUTANG?

Hutang yang menyebabkan banyak rezeki kita tersangkut. Akan tetapi kenapa kita berhutang?

image result for kursus spa termurah the walking beauty project

Saya kongsikan terlebih dahulu kisah saya. Ketika awal saya bekerja sebagai Project Engineer di salah sebuah syarikat konsultan minyak & gas, saya memperoleh gaji asas sebanyak RM2,500. Alhamdulillah banyakkan bagi lepasan graduan macam saya ketika itu.

Saya juga berulang alik ke tempat kerja menaiki kereta Proton Saga keluaran tahun 1990 jika tak salah. Jadi dah boleh bayangkan tak keadaan kereta masa tu? Saya panggil kereta tu Porsche (Aktifkan kuasa bayanganmu, hehe). Porsche saya ni aircond dia rosak jadi agak kesukaran jika memandu ketika hujan lebat. Begitu juga motor wiper bermasalah. Walaupun saya keluarkan sebahagian amaun untuk membaikinya namun kewangan saya masih stabil kerana tidak perlu menanggung hutang yang banyak.

Namun apabila gaji yang diterima naik kepada RM3,000 sebulan, keadaan mula berubah. Saya membeli kereta baru. Hutang saya mula bertambah disebabkan ansuran kereta dan bayaran pinjaman pendidikan yang turut meningkat setiap bulan.

Jika dahulunya saya mampu untuk asing sejumlah wang yang tinggi untuk simpanan, ia mula berkurangan dan hampir tiada langsung kerana penggunaan kereta perlukan ia diservis berkala. Bersyukur juga ketika itu permohonan kad kredit saya tidak diluluskan oleh bank kerana tanggungan yang banyak.

"Jika Kita Tidak Menjadi Tuan Kepada Duit, Kita terpaksa Menjadi Hamba Kepada Hutang."

Kenapa Kita Berhutang?

Tidak dinafikan ada sebahagian daripada kita terpaksa berhutang demi keberlangsungan hidup. Berhutang menjadi harus andainya mereka tiada tempat perlindungan dari hujan panas atau makanan untuk mengelakkan mereka dari mati kelaparan. Syukur jika kita tidak termasuk dalam kumpulan ini. 

Namun kenapa kita berhutang? Adakah untuk memenuhi kehendak dan kemahuan?
Realitinya kita semua menginginkan sesuatu yang lebih baik, bernilai dan lebih daripada keperluan asas untuk memenuhi keinginan sanubari. Selain itu, banyak individu yang terperangkap disebabkan oleh tindakan membiarkan nafsu menentukan gaya hidup kita.
"Biar Papa Asal Bergaya."
Ada juga yang sanggup menggadaikan hidup mereka bagi menikmati gaya hidup mewah. Jiran upgrade kereta, kita pon sibuk nak upgrade juga. Sofa, TV, perhiasan rumah dan sebagainya semua mahu sentiasa lebih dari orang lain. Jika gaji hanya RM3,000 sebulan, tapi kita hidup dengan gaya hidup yang bernilai RM5,000 tidakkah namanya mabuk berbelanja? Dimana kita hendak mendapatkan RM2,000 lagi untuk menampung lebihan perbelanjaan ekstra itu? Pinjaman peribadi? Kad kredit?

Tidak semua hutang itu tidak baik kerana pada masa ini keadaan agak susah sekiranya hidup tanpa berhutang atau pinjaman. Walaupun begitu cukuplah sekadar menanggung hutang yang perlu sahaja seperti pinjaman pendidikan, rumah, dsb yang mampu memberikan lebihan wang keuntungan ataupun pulangan.

"Berhutang jadi beban sekiranya hutang lamamasih belum dilangsaikan. Jangan menambah hutang kerana kelak membinasakan diri sendiri. Kiralah duit di poket sendiri sebelum berbelanja."

Bagaimana Bebas Daripada Hutang?

Kita tidak perlu berputus asa kerana menanggung hutang yang banyak. Ingat, tanamkan di dasar hati,
"Tidak ada penyakit yang tiada penawarnya."
 Saya pernah utarakan dalam laman efbi saya. Ya, kita boleh mendapatkan pekerjaan kedua seandainya berkerja bagi menjana pendapatan tambahan iaitu melalui Bisnes SPA TWB (The Walking Beauty Project).

Bisnes SPA TWB ini diasaskan oleh Pn.Ainul Shahrazad (FB : Ainul Shahrazad ) yang membawakan konsep SPA BERGERAK TANPA KEDAI. Boleh picit disini untuk keterangan lebih lanjut Apa Itu Kursus Spa The Walking Beauty.

Halatuju projek ini menyasarkan SPA WANITA samada yang bekerjaya mahupun surirumah kerana kebanyakannya golongan ini mempunyai masa lapang selain gemar berbelanja bagi mengelakkan rasa bosan dan tertekan.

Ramai wanita yang menyertai bisnes SPA  TWB ini menunjukkan hasil yang positif sekali kepada golongan yang bekerja, pelajar malah surirumah bagi menjana pendapatan tambahan.

Boleh lihat disini Testimoni Mereka Yang Berbisnes SPA TWB

Malah ada juga yang memilih untuk berhenti kerja untuk memberi perhatian sepenuhnya kepada bisnes SPA TWB dengan melakukannya sepenuh masa.

Antara kelainan yang dibawakan oleh bisnes SPA TWB ini adalah ia merupakan Kursus Spa Paling Termurah diantara pakej spa diluar sana. Yang terbaru, Ahli Bisnes SPA TWB ini ada yang berumur 18 Tahun! Nak katakan harga kursus pakej spa TWB ini MAMPU MILIK. Lihat disini untuk mengetahui lebih lanjut tentang Modal Minima Untuk Buka Spa.

Yang paling utama bisnes SPA TWB ini membawakan konsep SPA NATURAL. Itulah dia kelebihan produk-produk yang akan diterima sekaligus setelah berdaftar menjadi ahli bisnes SPA TWB. Mudah bukan? Produk dapat, peralatan juga dapat. Yang tinggal USAHA anda untuk menjadikannya REALITI.

Bisnes SPA TWB ini merupakan SPA SHAKLEE. Sperti yang kita ketahui, Shaklee telah bertapak di Malaysia sudah melebihi 30 tahun. Malah semua produknya SELAMAT, BERKESAN DAN SEMULAJADI. Melepasi ujian klinikal yang ketat baik makanan tambahan mahupun Penjagaan Wajah.

Jadi tidak hairanlah ia mendapat sambutan yang begitu mengghairahkan dikalangan wanita khususnya para pengantin untuk mendapatkan khidmat SPA PENGANTIN dari kalangan Beautician SPA TWB ini.

Ini adalah kesan pengguna Youth Skin Care dalam SPA TWB. Boleh lihat video dibawah.



Cuba tanya diri anda, tidakkan seronok apabila kita sudah berjaya menyelesaikan hutang? Masa yang sama kita lebih tenang untuk beribadah kepada Allah swt malah dapat membelanjakan masa berkualiti dengan ahli keluarga tanpa memikirkan bebanan hutang lagi.

Kak Jar bukanlah orang terbaik untuk berkata tentang hutang namun alhamdulillah bisnes SPA TWB menjadi asbab untuk Kak Jar bebas dari hutang kerana ia mempunyai Pendapatan dari 5 PENJURU. Bayangkan dengan pendapatan bisnes SPA TWB juga ahli-ahli lain berpeluang untuk percutian ke luar negara.

Career Development in #TWB

➡️ Doing Service Spa (income RM 1k-3k)
➡️ Upgrade as Trainer (income RM 3k - RM 5k)
➡️ Become a Leader (income RM 5k - RM 50k)
➡️ Passive income through property, dividend & Shaklee business (RM 1 million & above)

🔛🔛🔛🔛🔛🔛🔛🔛🔛

Ini beza bila anda join Kursus Mobile Spa TWB dgn Kursus Mobile Spa di luar sana.

TWB is beyond Mobile Spa semata-mata, TWB is beyond making money semata-mata, TWB is giving the VALUE in Life 😊


Jadi Kak Jar buka tawaran kepada anda jika anda benar-benar serius untuk keluar dari bebanan hutang yang anda tanggung sekarang. Didoakan kita semua dapat hidup aman damai tanpa hutang. Amiin.

Picit sini sekarang SAYA BERMINAT UNTUK JADI AHLI BISNES SPA TWB



Salam sayang,

Puan Siti Hajar binti Mat Jam
Trainer & Beautician The Walking Beauty (TWB)
Pemilik dan Pengusaha Al Jannah Beauty Spa
+6019-637 0570
umibizshoppe@gmail.com
FB: Hajar Mat Jam
IG: hajarmj_thewalkingbeauty


 

No comments:

Post a Comment