Wednesday 25 April 2018

Keistimewaan Vivix Shaklee

Bismillah

Vivix Shaklee merupakan produk Shaklee yang tinggi kandungan antioksidannya.

Ia terdiri daripada khasiat gabungan resveratrol dan polifenol yang terdapatdidalam ramuannya.

Cadangan pengambilannya adalah 1 sudu kecil setiap hari bagi melindungi dan melambatkankemusnahan sel-sel badan serta melindungi badan dari penyakit yang berpuncadari penuaan seperti diabetes, arthritis, kanser dan serangan jantung yangselalu berlaku pada orang yang berusia. 

Ini kerana setiap hari, sel andaterdedah kepada pelbagai faktor yang berkompromi dengan kesihatan kita termasuk:
- DietYang Salah
- Tekanan
- Radiasi UV
- Tidur yang tidak mencukupi
- Toksin alam sekitar

Sel yang sihat boleh melindungi dan memperbaiki kerosakan. Tetapi semakinmeningkat usia, fungsi pembaikan diri sel itu menurun. Dari masa ke semasakerosakan sel-sel ini semakin banyak kehilangan keupayaannya untuk memperbaikidiri merekaakibat kerosakan yang tidak dibaiki.

Daripadagambarajah di atas, apa beza biology age dengan chronology age?

Umur kita sama ada biology atau chronology. Umur chronology adalah umur angka.Cth tahun ni 28, tahun depan mesti 29, 30 dan seterusnya. Umur chronology, umuryang tak boleh diturunkan.

Umur biology adalah umur badan anda. Tidak semestinya setiap orang mempunyaiumur biology yang sama. Cara kita menjaga badan dan kesihatan kita yangmenentukan umur biology.

Kenapa Berlakunya Penuaan?

1.  Berlakunya Kemusnahan Sel

Radikalbebas boleh merosakkan sel DNA anda dan menyebabkan mutasi yang akhirnya membawakepada kerosakan sel dan akhirnya mati.

2.Tenaga Sel Berkurangan

mitokondriaadalah loji janakuasa di dalam sel-sel kita. Semakin meningkat umur, kuantitimitokondria menurun. Ini boleh menyebabkan keletihan dan lesu dan bolehmenyumbang kepada perkembangan masalah sendi, masalah jantung dan penyakitalzheimer

3.Pengumpulan AGE Protein

AGEProteins (Advanced Glycation End-Product Proteins) adalah sisa produk sel anda. Pembentukan AGE yang berlebihan boleh merosakkankerosakan sel dan menjejaskan jangkahayat sel. Ia boleh menyumbang kepadaintoleransi glukosa terutamanya diabetic

4. Kepanjangantelomere semakin pendek.

Maksudnya pemendekan telomere menjadi semakin cepat.

Apaitu tolemere.  Ia berada dihujungkromosom.  Kita panggil protective cap.Ia untuk melindungi DNA. Apabila proses penuaan semakin cepat, telomere menjadisemakin pendek.

Lebih lanjut disini 
4 Mekanisma Penuaan Sel 

Bagaimana Vivix Shaklee Melindungi Sel Untuk Memperlambatkan Proses Penuaan?

Gambungan polifenol dan resveratrol combinasi yang sangat bagus untuk tubuh badan kita.Ada juga resveratrol yang di jual di pasaran. Tetapi resveratrol sahaja tidakmencukupi. Sebenarnya kita perlu jugak ambil polyphenol. Kita perlu ambilkedua-duanya sekali bagi membantu kesan yang lebih untuk bantu melindungisel-sel didalam tubuh badan kita.


Vivix Shakleemengandungi sumber resveratrol dan polifenol yang tinggi hasil daripadagabungan muscadine grape, purple carrot, european eldeberry dan polygonumcuspidatum.

Bila badan anda cukup polyphenol yang di perlukan, ia membantu melindungi danmembaiki sel-sel didalam badan anda. Bila sel dilindungi dalam masa yang samaDNA anda akan di lindungi. Jadi setiap hari kerosakan sel akan semakin berkurangan.Maksudnya kerosakan sel tidak sebanyak berbanding dengan kita ambil polifenol.


Cara kedua untuk melindungi sel adalah meningkatkan lagi prestasi sel tersebut.Iaitu kita kaitkan dengan penghasilan AGE protein. Bila sel dilindungi olehpolifenol tadi, penghasilan AGE protein boleh di kurangkan. Jadi pengumpulanAGE Protein tadi boleh di kurangkan dalam sel tubuh badan kita.


Jika anda lihat pada graf di atas, yang biru tu merupakan ingredients yang adadalam vivix iaitu polifenol blend. Polifenol blend jika di ambil oleh individusecara consistant ia dapat mengahalang pengumpulan atau penghasilan AGE Proteinsebanyak hampir 90% pada sel tubuh badan kita.

Jika kita lihat pada normal resveratrol, ia mampu menghalang sebanyak 30%. Jikaambil resveratrol saja pun dah banyak manfaat tapi jika kita ambil resveratroldan polifenol fungsi akan lagi bagus.

Research telah di buat pada graft yang saya tunjuk di atas. Bila dapat mengurangkanpenghasilan AGE Protein, secara tidak langsung penyakit2 yang di sebab kan penuaanpun dapat dikurangkan.

Cara ketiga adalah dengan meningkatkan tenaga pada sel badan kita. Macam manasel badan kita dapat tenaga yang lebih. Sel badan kita dapat tenaga yang lebihdengan menambahkan bilangan mitochondrial dalam badan kita.

Penghasilan polyphenol dan resveratrol sebenarnya bantu meningkatkan lagi bilangan mitrochondrial. Jadi secara tak langsung sel kita akan lebihbertenaga, leboh energetic untuk membuat kerja.

Jika lihat pada gambarajah di atas. Jika anda lihat di bahagian yang palingkiri sekali, control. yang merah adalah sel badan kita dan yang hijau adalah mitochondrial. Jika kita tambah resveratrol bilangan mitochondria akanbertambah tapi jika campuran resveratrol dan polyphenol, mitrochondrial makin bertambah lagi.

Jadi campuran yang tepat untuk bantu tingkatkan tenaga sel. Biasanya orangcakap orang muda je ada tenaga, tapi sebenarnya orang tua pun boleh ada tenagabila mitrochondrial dalam badan kita cukup.

Cara keempat, bagaimana sel kita dilindungi ialah dengan meningkatkan lagikesihatan telomere. Telomere ni kita semakin lama semakin pendek. Tapi kitaboleh melambatkan proses pemendekan telomere iaitu dengan pengambilan nutrienpolyphenol dan resveratrol. Ia bantu pemendekan telomere.


Refer pada slide di atas, orang Shaklee yang ambil vivix secara 5 tahunpemendekan telomere mereka menjadi lambat iaitu 40% pemendekan telomere menjadilambat. Jadi dapat protect proses penuaan semakin cepat, jadi tak cepat kurangtenaga, tingkatkan kesuburan, tingkatkan kecantikan, keremajaan, mengurangkan risiko untuk dapat penyakit yang kaitan dengan usia.

Sebab itu pentingnya melindungi sel badan. Bila kita lindungi sel badan, kalau dari segi kecantikan kita juga boleh kekalkan kolagen dan kurangkan kerosakan kolagen pada tubuh badan kita.

Ni la Vivix yang saya duk cerita tadi. 
Produk ini sangat bagus sebab telah di patent kan

Natural sebab daripada sumber tumbuh-tumbuhan semulajadi

Hanya exclusive pada Shaklee sahaja

Banyak kajian klinikal terhadap ingredients tersebut

Telah terbukti vivix adalah 10 kali lebih bagus mengambil vivix daripadaresveratrol sahaja.

Mampu membantu melindungi sel jadi lebih muda dan sihat dan juga bantu mencegahdaripada penyakit berbahaya. Nak vivix kontek saya tau. 


Happy reading.
Sekian~ ^_^ 

Puan Siti Hajar binti Mat Jam
Trainer & Beautician The Walking Beauty (TWB)
Pemilik dan Pengusaha Al Jannah Beauty Spa
+6019-637 0570
umibizshoppe@gmail.com
FB: Hajar Mat Jam
IG: hajarmj_thewalkingbeauty




No comments:

Post a Comment