Monday 14 October 2019

Bekerja Tapi Nak Buat Bisnes. Boleh ke?

Bismillah


Haa ramai yang tengah memikirkan part ni kan. Since Kak Jar ni adalah proud beautician of TWB. Jadi Kak Jar ambil contoh dari sini ya. Untuk pengetahuan anda pembaca setia kak Jar, Spa TWB ni adalah spa yang menggunakan sistem bonus Shaklee malah produk-produk Spa juga adalah barangan Shaklee. Kerana kami percaya kualiti yang telah ada pada barangan Shaklee selaras dengan falsafahnya Sentiasa Berkesan, Sentiasa Selamat dan Mesra Alam. Nampakkan kelebihan bisnes Shaklee ni, sambil buat Spa kita grow business Shaklee dan besarkan income Spa.

Kisah 1 : Nurse Yang Ber-Spa 
Sumber FB : Alyn Mohd Noor

Sapa cakap wanita yang bekerja tak boleh buat bisnes spa? 
Sapa cakap wanita yang punya anak 2 tak boleh buat bisnes spa 
Nahh!! Ini buktinya..saya seorang nurse yang cutinya tak menentu, yang shift nya kadang2 kerja pagi, petang, malam. Wanita yang kerjanya TRAVEL dari sg petani ke Penang setiap hari untuk bekerja. Setiap hari berbelanja rm35-rm40 untuk tol dan minyak kereta. Belum masuk perbelanjaan makanan. Terpaksa menempuh jem, tol, sesak. Lelah! 
Tapi punyai masa untuk berbisnes. Tak kenal erti penat.Ya, saya wanita yang sangat suka kan kerjaya spa. Kenapa??

Sebab bisnes spa yang saya ceburi sangat menarik. Bisnes spa yg SANGAT FUN. Tak ada risiko untuk rugi. Awak rajin, dapatlah income. Kalau tak berhabuk lah income spa awak. Bisnes yang tak perlu awak nak sewa kedai, tak perlu ambil pekerja. 100% income terus ke poket awak. Saya cakap berdasarkan PROVEN RESULT. Zaman sekarang cakap tanpa bukti orang x berminat. So, saya dh buktikan! Bisnes spa tanpa kedai sangat untung.

Kisah 2 : Cikgu Yang Ber-Spa 
Sumber FB : Azura Redhuan

Sejujurnya...tak cukup duit.

Gaji cikgu kalau kerja sampai 10 malam pun macan tu je. Tak de ot.

Gaji ngam-ngam je sampai nak jumpa gaji seterusnya. Kalau perfume abis beli yg rm10 tu. Hahaha.

Boleh je nak gaya high class. Hantar slip gaji kat bnk rakyat bagi tau berapa banyak nak. Pagi mohon petang duit masuk. Joli katak lepastu merana bayar hutang.

Suami akak tak suka macam tu. Sbb dia dh terbiasa dgn hidup susah jadi dia tak suka pinjam2. Sbb tu kami boleh menabung dan bayar deposit rumah dekat 30k tanpa pinjaman.  
Akak minat spa. Suka pergi spa. Sbb tu bila nampak kak anisah iklan akak pun join. Tak tau pun spa shaklee. Tanya je terus paymen. Tak banyak songeh.

Bila join kan. Barang sampai baru tahu brg shaklee. Ha....masa ni mmg anti shaklee. Teruskan lah.

So buat spa. Dapat duit tau. Seronok nak buat dan bertambah seronok dapat cover dduit lauk. Dapat beli perfume. Dapat enjoy. Shaklee tak jual lagi ni. Baru income spa. Lepastu mak shaklee cucuk buat shaklee.

Bila buat lagi masyuk ada 2 income. Perfume paling mahal yg beli hasil duit spa rm570. Kiki.

Macam kerja gov gaji 25 mcm tu. Jadi 15 tu boleh dikatakan takat leher. Tapi belum lemas.  
Bila ada bonus shaklee setiap 15hb tu penyelamat sangat lah. Bagai pelampung menyelamatkan mangsa.

Atas sebab inilah akak stay 3tahun bersama spa dan shaklee. - Cikgu Azura

Dan sebenarnya ada lagi kisah-kisah mereka yang saya muatkan dalam entry disini.

Jadi sebenarnya boleh boleh sahaja kan nak bekerja sambil buat bisnes asalkan tidak mengganggu kerja hakiki anda. Malah jika anda ingin bisnes Shaklee dan tidak mahu fokus kepada spa sahaja pun boleh kerana anda boleh mulakan dengan strategi lain. Ini lah kelebihan bisnes Shaklee hujung jari je. Boleh baca Mudahnya Berbisnes Dihujung Jari.


Jadi tidak ada alasan lagi tau untuk buat part time ke, full time ke terserah kepada anda. Yang penting kita usaha untuk capai impian kita. Ooo yeah! Sampai jumpa lagi :). Assalamualaikum


Salam Jutawan,

Kak Jar
Puan Siti Hajar binti Mat Jam
Beautician The Walking Beauty (TWB)
Pemilik dan Pengusaha Al Jannah Beauty Spa
+6019-637 0570
umibizshoppe@gmail.com
FB: Hajar Mat Jam

No comments:

Post a Comment