Monday 14 October 2019

Mentor Bisnes Saya


Bismillah


Kak Jar suka share tentang entry kali ini dalam bentuk penceritaan supaya mudah kita ingat. Bayangkang kita tengah drive untuk ke sesuatu tempat tiba-tiba anda terperangkap dalam jem ataupun signboarg ke destinasi anda tu hilang. So what to do?



Kalau jem biasanya kak Jar akan buka maps untuk cari short cut atau alternatif jalan lain. Dan for sure anda akan berhentikan kenderaan untuk bertanyakan pada sekitar arah yang tepat. Supaya apa? Supaya kita sampai ke destinasi dengan cepat dan selamat.



Same also goes in business. Mentor atau Upline anda yang digelar mami dan lain-lain semua nya adalah untuk short cut dalam business supaya kita tidak perlu melalui apa yang mereka lalui sebelum berjaya.



Saya percaya bahawa semua 10 Orang Avengers dalam Team Paskal #Jutawan adalah the best mentor ever. Baca : Apa Yang Best Join Team Jutawan



Mentor Bisnes Saya adalah...



Walaubagaimanapun, melihat usaha beliau yang tidak berputus asa untuk sama-sama memastikan kami anak cucu nya berjaya sepertinya membuatkan saya cemburu kerana kecekalan beliau. Saya ingin jadi seperti beliau. Walaupun bermula dari tiada apa-apa, beliau tidak sesekali berputus asa kerana percaya beliau pasti berjaya dalam bisnes Shaklee.



Apabila beliau pernah menceritakan kepada kami betapa bersyukurnya beliau ditemukan dengan bisnes Shaklee seolah dalam mimpi kerana kelebihan bisnes Shaklee ianya hanya buat 100% dari rumah, secara online pula tu.



Beliau selalu berpesan kepada kami bahawa semua bisnes pun ada susah senangnya, namun sesusah susah Shaklee hanya perlu buat dari rumah dengan menulis blog, share di FB, pm orang, belajar pasal nutrisi dll.



Siapa sangka dengan bermula dari RM75 beliau telah mencapai TIME FREEDOM, TRAVEL FREEDOM dan FINANCIAL FREEDOM!


Malah dengan Shaklee, beliau dapat menunaikan impian ibu dan bapanya termasuk melangsaikan hutang, beri mereka bercuti ke luar negara, naik flight dsb.

Sampai ibu saya pernah cakap..

"Syurga tempat mu, Ainul"

Inilah kebahagiaan yg sgt2 tidak ternilai beliau dapat melalui Shaklee.

.
.
.
.
.
.

Beliau adalah Master Ainul Shahrazad




Kerjaya Bersama TWB


Beliau adalah PROVEN RESULT dan PROVEN SUCCESS untuk saya meneruskan kerjaya bersama Spa TWB. Menjadi sebahagian daripada TWB membantu menjana income dari Enam Penjuru. TWB atau The Walking Beauty adalah projek Spa Bergerak yang kini mendapat sambutan dikalangan wanita.

Jadi tidak ada alasan untuk mengatakan 'tidak boleh, tak free, dan sebagainya'.


Nak berjaya kena usaha. Kena berkorban untuk dapat apa yang kita nak. Sebab tak ada yang PERCUMA. Nak masuk tandas pun bayar 50sen kan?

Cuba bayang kalau kita sesak, takde duit, ada ke orang nak hulur duit kat kita saja-saja? Sebelum kita tebalkan muka gi meminta hutang dengan orang, baik tebalkan muka buat bisnes. 

Titik tolaknya adalah diri kita sendiri. Sebagaimana mentor saya percaya semuanya adalah POSSIBLE kerana kita umat Islam ada Allah swt yang mengabulkan doa setiap hambaNya. Kuncinya SABAR, ISTIQAMAH, KONSISTEN, BUAT dan TERUS BUAT.

InsyaAllah, you'll see an amazing results at the end!


Terima kasih Master Ainul, atas tunjuk ajar selama ini :). Didoakan juga Master Ainul dan keluarga sentiasa diberkahi serta dilindungi Allah swt dari segala fitnah. Amiin.

Salam sayang,


Puan Siti Hajar binti Mat Jam
Beautician The Walking Beauty (TWB)
Pemilik dan Pengusaha Al Jannah Beauty Spa
+6019-637 0570
umibizshoppe@gmail.com
FB: Hajar Mat Jam

No comments:

Post a Comment