Tuesday 8 October 2019

Kenapa Semua Orang Perlu Detox

Bismillah 

Hai Assalamualaikum semua. Thanks sudi singgah blog Kak Jar :)


Okay, kali ni nak share tentang kenapa semua orang perlu detox. Ramai yang ingat detox ni untuk kurus semata-mata. Haa, kalo nak kurus biasa orang akan fokus untuk menahan makan, atau makan nutrisi tertentu sahaja. 

Ya, tidak salah sebenarnya jaga pemakanan, senaman, cuma dalam pada masa yang sama toksin yang masih berada didalam badan belum disingkikan. Bayangkan, bertahun-tahun kita ternak toksin yang ibarat racun ini dan yang seramnya toksin ni bukan sahaja terdapat di perut atau usus malah di organ penting dan seluruh tubuh yang lain juga. 

Oleh sebab itu perlunya kita untuk 'cuci' badan kita kerana terdapat banyak manfaat terhadap kesihatan seseorang individu itu. Antaranya adalah;






1. Anda Akan Rasa Lebih Baik

Bila kita detox, kesannya kita jadi lebih bersemangat, fresh, gembira dan bertenaga. Haa kenapa ye jadi macam tu. Kita semua nak feeling macam tu betol? Takkan moncong sedepa mulut hari-hari? Haa tak lalu orang tengok nanti.

Melalui detox, segala simptom badan bertoksin seperti cepat keletihan, serabut, kegatalan, atau masalah pencernaan, alergi dan sakit kepala itu akan hilang daripada anda. Sebab itu walaupun anda memiliki badan yang kurus, anda turut mengalami simptom diatas. 


2. Anda Mengalami Penurunan Berat Badan

Sekiranya kita sudah bersenam dan melakukan diet, namun tidak membuang toksin di dalam tubuh badan, berkemungkinan besar kita akan kembali gemuk apabila berhenti dari diet dan bersenam. Nak kata jahatnya toksin ini, dia tak akan benarkan anda mengecil sesuka hati untuk jangka masa panjang, jadi dia buat kacau dalam badan sebabkan keradangan sana sini. Apabila anda detox, anda menghilangkan toksin jahat yang selama ini menjadikan berat anda sebagai tebusan.


3. No Longer Craving

Kita ni kalau boleh hari-hari nak makan mesti ada gula. Dapat minuman manis pastu sejuk memang umph. Sehari boleh bergelas-minum air manis, tu belum kira ketagihan kafein. Dan untuk pengetahuan anda, ketagihan gula lagi dasyat dari ketagihan nikotin tau. Detox membolehkan anda melepaskan diri dari ketagihan gula, tepung, dan bahan-bahan semulajadi yang diproses. So, you are no longer craving dan in control lagi untuk makanan dan minuman yang diambil harian.



4. Kurang Sensitiviti Kepada Makanan


Kedua-dua sensitiviti makanan yang paling biasa dan berbahaya adalah gluten dan tenusu. Ini kerana ramai orang tidak menyedari bahawa mereka sebenarnya mempunyai sensitiviti kepada makanan yang ada bahan ni. 





5. Anda Dapat Reset Sistem Badan Anda



Kurang tidur, kurang senaman, terlalu stress, selalu makan merapu dan macam-macam lagi menjauhkan kita dari gaya hidup yang menyokong kesihatan kita. Dan sampai satu tahap, badan kita react kepada 'serangan' tadi. Bertimpa-timpa penyakit tiba. Jadi, cara terbaik adalah melalui detox. Kita mulakan dengan pemakanan sihat, tidur yang secukupnya, exercise dan supplement wisely. Dengan itu, sistem badan akan kembali kepada sistemnya yang asal malah bertambah baik.




6. Memberi kesihatan menyeluruh termasuklah sistem hormon yang sihat


Seperti yang anda tahu, detox adalah proses untuk membuang toksin dari dalam badan. Namun ianya bukanlah sekadar buang toksin semata kerana melalui detox Shaklee, ianya adalah holistik detox (keseluruhan badan). Makanya, ia dapat menyokong hati dan organ detox yang lain. Setelah itu, tubuh anda dapat mengeluarkan hormon yang berlebihan, sisa secara efektif dapat mengeluarkan hormon yang berlebihan, sisa metabolik dan toksin juga.


Bagaimana Saya Ingin Melakukan Detox Ini?


Pertamanya, anda harus tahu bahawa program #JomDetoxJutawan adalah program Detox Shaklee.


Dalam program ini, kami mengambil tiga langkah pendekatan termasuk diet, gaya hidup dan makanan tambahan iaitu supplemen Shaklee. Inilah cara yang paling berkesan untuk me'reset' sistem badan dan mengatasi simptom-simptom penyakit dari toksin serta penurunan berat badan secara sihat.


Program #JomDetoxJutawan juga memberi tumpuan lebih banyak pada makanan apa yang akan dibawa masuk untuk menyokong proses nyahtoksin badan. Oleh sebab itu, anda akan diberikan panduan pemakanan yang telah direka oleh pakar nutrisi khas untuk anda.

Makanan Tambahan Yang Berkualiti Tinggi


Makanan tambahan iaitu Set Khas Detox Shaklee memfokuskan keseluruhan organ badan ketika fasa detoksifikasi. Ianya dapat menyokong fungsi semulajadi badan ketika proses detox. Semua nutrisi-nutrisi yang terlibat adalah khas untuk organ tertentu.


Yang TerlibatTujuan DetoksNutrisi Detoks
PEPARU
Mengeluarkan gas seperti karbon dioksida
Polifenol
SISTEM PENGHADAMAN
Kolon mengeluarkan bahan buangan dari badan melalui pergerakan usus
Peppermint (anti-microb, anti-virus, anti-inflamasi), Halia (gingerol), Daun senna
BUAH PINGGANG
Menapis kotoran dan air dari darah untuk membentuk air kencing
Polifenol,Dandelion (Antioksidan, beta carotene, zinc, zat besi etc)
KULIT
Mengeluarkan toksin berlebihan melalui peluh dan liang roma
Polifenol,Alfalfa(Vitamin K,A,E)
HATIMeneutralkan toksin dan menapis darahAlfalfa(Klorofil),Milk Thistle(Flavonoid),Schizandra Chinensis,Cendawan Reishi(Antioksidan),Artichoke(Cyanarin,Slymarin),Kunyit(Anti Inflamasi,antioksidan),Dandelion(Antioksidan,beta-carotene,zink,zat besi, etc)


Dan semuanya makanan tambahan yang berkualiti ini ada didalam Set Detox Jutawan. Boleh baca disini : Pakej Pilihan Jom Detox Jutawan.

Jika sebelum ini anda;

↪KECEWA nak turun berat tapi tak tercapai
↪RENDAH DIRI sebab anda berbadan besar
↪BAJU tiada saiz dan asyik tambah saiz baju
↪MALAS nak diet, anda REDHO sahaja begini
↪CUBA MACAM-MACAM program kurus tapi tiada hasil
↪HABIS DUIT sebab banyak join kelas berbayar yang mahal



Maka inilah saatnya dan saya menggalakkan anda untuk menyertai kami dalam program#JomDetoxJutawan. Jika tidak, saya ingin anda tahu saya gembira untuk terus menyokong anda dan berharap anda akan membaca beberapa artikel tentang detox yang ada di laman web saya.


 Ketahui lebih lanjut mengenai #JomDetoxJutawan di sini.



Salam sayang,


Puan Siti Hajar binti Mat Jam
Beautician The Walking Beauty (TWB)
Pemilik dan Pengusaha Al Jannah Beauty Spa
+6019-637 0570
umibizshoppe@gmail.com
FB: Hajar Mat Jam













No comments:

Post a Comment