Sunday 13 October 2019

Kesihatan Saya Lebih Baik Bersama Shaklee

Bismillah



Sebelum ni Kak Jar pernah cerita kan yang saya ni jenis anti-MLM. Haha. Tapi semua tu berubah bila dah kenal Shaklee. Sebenarnya pada saya, ramai yang tidak memahami aa kepentingan suplimen atau makan tambahan itu sendiri. 



Biasa tengok orang buat rumah tak? Haa tukang rumah biasa buh batu-bata pastu simen right untuk ensure batu-batu stick together kan. And the process tak kan complete if simen tu ada lompong (kebocoran) kan. Boleh roboh tau rumah tu. Macam tu juga la suplimen atau makanan tambahan ni. Nama pun tambahan kann, its filling in gap in our daily nutrients.


Sebab tu ada yang kata ehh saya tak perlu dah makan suplimen ni, haa awak tu hari-hari cukup ke makan sayur dengan buah nya? Kebanyakan yang saya tengok sayur laaa yang paling jarang orang makan. Habis tu tak kan asyik ambik proteinn je memanjang? Mana nak balance nutrisi badan nya.


Sebagai contoh Omega-3, salah satu asid berlemak yang ni kita tau dia ada EPA dan DHA yang membantu untuk anti inflamasi serta bagus untuk otak. Antara ikan yang tinggi kangdungan omega-3 dia adalah mackerel dan salmon. Baru ni Kak Jar beli salmon dia dua potong je dah RM19 tau, haha. Jadi sekeping hampir RM10. Baik saya makan Omega Shaklee, sehari je baru RM4.50 satu. Jimat jimat jimat kan.


Gitula perumpamaannya. Macam lifestyle saya dahulu emm memang suka makan junk food ni honestly. Yang segera segera semua ambik. Huhu. Sebab saya ni bukan jenis yang picky eater, so mana yang halalan toyyiban dan sodap ditekak aummm sekelip mata hilang dalam perut.


Yang seramnya, efek tu tak datang masa kita makan tadi tau..tapi lama lepas tu. Bermula episod seram tu bila pregnant anak pertama, dapat sakit pinggang ni jenis tak boleh nak luruskan badan tau. Untuk reducekan sakit masa tu badan duduk membongkok atas kerusi. Dan macam-macam lagi la. Pendek kata, saya pernah 

  • Sakit Pinggang
  • Masalah keputihan 
  • Haid Tidak Teratur
  • Batu Karang
  • Muka berjerawat


Haa and the list goes on. Haha. Nak reveal semua nanti macam orang tak percaya pulak kan. Alhamdulillah syukur semuanya dengan asbab Shaklee, Allah swt izinkan untuk sembuh. Masa tu pilih Shaklee kerana ada terbaca yang Shaklee ni dah lama di Malaysia dan ia sangat berkualiti. Means bukan bancuh-bancuh aje tau. Semua dari formulasi saintis. Jadi ia memang terbukti berkesan, selamat dan mesra alam. Malah Shaklee mempunyai kajian diet pemakanan tambahan untuk tempoh jangka masa panjang. Itu yang menambahkan keyakinan saya lagi. 


Selepas itu, saya perkenalkan kepada rakan-rakannya yang mempunyai masalah kesihatan lain atau sama macam saya. Alhamdulillah Shaklee bagi bonus kepada pengedarnya yang sentiasa membantu orang lain mendapat kebaikan Shaklee itu sendiri. Inilah kelebihan bisnes Shaklee, anda sihat, anda bantu orang sihat sambil jana pendapatan. 


InsyaAllah jika anda berminat untuk consume supplement Shaklee hubungi sahaja saya dibawah ni. Sebenarnya, kita dapat rasakan badan kita sendiri bermasalah, banyak tanda-tandanya. Niat nak sihat tengok orang sekeliling sihat rasa macam seronok sangat. Alhamdulillah, Allah swt temukan dengan Shaklee. Sampai jumpa lagi semua. Assalamualaikum ^_^



Salam Jutawan,



Kak Jar
Puan Siti Hajar binti Mat Jam
Beautician The Walking Beauty (TWB)
Pemilik dan Pengusaha Al Jannah Beauty Spa
+6019-637 0570
umibizshoppe@gmail.com
FB: Hajar Mat Jam

No comments:

Post a Comment