Tuesday 1 October 2019

Gaya Hidup Sihat Dengan Jom Detox Jutawan

Bismillah

Alhamdulillah harapnya semua yang membaca blog Kak Jar diberikan kesihatan yang baik :)



Eksaited tau hari ni because today saya dah mulakan journey #JomDetoxJutawan, yeay! Actually my target untuk install healthy habit dalam rutin harian Kak Jar. Selama ni badan ni asyik makan aje kan, badan jadi lesu, berat makin bertambah lepas tu mula asyik merungut tak larat nak buat kerja. Sebab tu dalam hadis pun ada mengatakan, 

Perut menjadi punca kepada penyakit sebagaimana sabda Baginda Nabi SAW: “Perut manusia itu tempat segala penyakit, manakala pencegahan itu pokok dari segala pengubatan” (Riwayat Ad-Dailami)  
Petikan : Ikimfm (Menjaga Perut)

Perut = Tempat Segala Penyakit. Macam mana tu? Haa, sebenarnya Allah swt cipta badan kita cukup sempurna. Subhanallah. Makanan dalam bentuk asal memang dah ada rekod dalam badan tanpa bahan kimia, jadi senang je badan kita proses.


Jadi badan tahu, "Oooo.... ni protein, hantar ke otot." ataupun "Oooo.... ni karbohidrat, guna sebagai tenaga..."

Tapi bila badan jumpa, "Alamak! ni MsG, mana aku nak hantar ni, tak pelah, simpan lah kat hati."

Erkk, itu yang lama kelamaan badan kita jadi gemuk dan banyak toksin. Makanan yang badan tak kenal nak proses ini semua akan disimpan kat hati dalam bentuk lemak.

Pernah tak kita terfikir dedulu "Aku ni makan tak de la banyak mana, 3 kali je sehari, makan pun tak banyak sangat tapi awat gemuuukkkk?" 

Haaa.. ni la sebabnya. Banyak sangat kita makan makanan terproses, banyak kandungan dalam makanan tu bahan kimia.


Dan itula pentingnya untuk ada gaya hidup sihat dalam daily life kita. Kali ini jom pilih gaya hidup sihat dengan #JomDetoxJutawan. Agaknya kenapa perlu pilih bersama kami ye?


1. Jom Detox Jutawan, Bukan Sekadar Diet

Program Jom Detox ni berlangsung selama 17 hari bukan hanya diet untuk kurus sahaja tau malah anda akan diguide makan secara sihat, jalani gaya hidup aktif, dan pengambilan suplimen tambahan dari Shaklee. Ianya bukan sekadar penurunan berat badan malah lebih dari itu. 



2. Proven Results

Bayangkan anda sanggup berhabis ribuan ringgit untuk slimming centre, lepas tu anda kurus, eh tup tup badan anda re-bound menjadi montel semula. Nak salah kan siapa tu? Dalam program #JomDetoxJutawan, terbukti berkesan kerana penurunan berat SEAWAL 2 hari program berlangsung.




3. Proven Effective

Anda perlu pilih detox Shaklee kerana ianya proven effective, selamat dan mesra alam. Malah kandungan dalam suppliment juga mengandungi bahan yang selamat dan berkesan untuk detox. Ia dari bahan alami (semulajadi). 



4. Guided by Proven Coach 

Ramai je yang sebenarnya nak turunkan berat badan, nak mula amalkan gaya hidup tapi tak tahu step yang sebenarnya. Last-last, diet, senaman semua ke laut. Berulang semula kepada pattern lama yang tidak sihat. Tetapi dalam Program Jom Detox Jutawan, anda akan di guide dari hari pertama lagi. Dan mereka pun antara SUCCESSFUL RESULT dalam Jom Detox Jutawan. Alhamdulillah, macam-macam masalah kesihatan yang berjaya diatasi melalui program ini. 




5.  Nikmat Kesihatan Lebih Dirasai 

Kalau kita nak tahu, pengamalan gaya hidup sihat ni juga melibatkan pengurusan stres. Stres atau tekanan perasaan merupakan gejala negatif yang semakin membarah dalam kalangan masyarakat. Ramai di antara peserta Jom Detox Jutawan rata-ratanya berkongsi masalah mereka akibat tekanan yang tidak diuruskan dengan baik sehingga menjejaskan kesihatan mereka dan kehidupan seharian.


Dengan berkongsi dalam group coaching Jom Detox aktiviti harian semasa program berlangsung, para peserta lebih menghargai nikmat kesihatan kerana menyedari inilah ‘makanan’ yang sepatutnya diambil, dan kenapa makanan dulu-dulu tu kita tak patut ambil. Kita akan faham sendiri mana salah dah silap dlm pemakanan kita sebelum ni.



Penutup 

Jadi untuk anda diluar sana, mulakan detoks anda sekarang. Jangan sudah terhantuk baru tengadah kerana banyak penyakit yang tidak menunjukkan sindrom lastly sukar diubati. Minta dijauhkan dari kita semua. The rest just mantain sebagai LIFeSTYLE..insya Allah :)



Hubungi saya.


Salam Jutawan,
Kak Jar
Puan Siti Hajar binti Mat Jam
Beautician The Walking Beauty (TWB)
Pemilik dan Pengusaha Al Jannah Beauty Spa
+6019-637 0570
umibizshoppe@gmail.com
FB: Hajar Mat Jam

No comments:

Post a Comment